Lördagkväll.

För första gången på många helger är jag nykter. Än så länge. Kl: 21.52. Så risken finns ju.
Nej denna helg sitter jag hemma hos Pappa. Lugnet här ute i Ursvik är så skönt och avkopplande. Vila behövdes efter stressiga dagar. Nog har jag gjort dem stressiga själv men nu sitter jag här och har en helg utan någonting planerat. Var iofs pubafton här igår kväll. Jag o Linus dök upp och var ganska vilsna, vilsna var vi hela kvällen, men en öl och god mat är ju aldrig fel. Också hann jag se idolutröstningen där Christoffer åkte ut och en tår föll. Ja. Han är som säkert många trettonåringars också mina drömmars man. Funderar på att bli stalker. Samtidigt ska jag hänga vid Hornstull på "cafe ?? nånting" för att det är Anders Wendins stammisplace. När ska jag hinna det liksom? God, mina dagar räcker inte till för att leta mina drömmar.
Jag hann få en flört i kungshallen häromdagen när Jag åt med Ida och Fatima. Satt där med mina indiska räkor, var hungrig som få, tittade mest ner i tallriken. Hängde med i konversationen med mina kamrater och tittade upp lite då och då. Tittade framför mig där ingen satt emot och möts av en blick med höjande ögonbryn. Denne man är utländsk, ca 120 kg, svettig, och äcklig, och tittar med en blick som får mig att vilja gömma mig under bordet. Är ju hungrig så fortsätter att äta min mat fort som tusan, inte alltför trevligt när jag vet att jag har någon som stirrar på mig varje tugga. Till sist frågar jag om vi kan gå, och får sedan förklara läget.
Kanske ska man inte vara så jävla blond ändå. Dessa tillfällen är ju inte direkt självfötroendehöjande.
Snön har kommit! Och detta firade jag med en godispåse. En fin godisorgie här på eftermiddagen satt fint. Har lite kvar att smaska på.
Var ute i Kista med Far & Berit idag. Köpte mig en mössa. Med tofs. Såklart! Jag & pappa stod och tittade in på JC:s jeansavdelning där Axel Ekedahl från Grycksbo jobbar och stod länge o småkikade tills han kom förbi och skakade hand. Trevligt med bekanta ansikten...

Var med Fatima i onsdags och bokade klipptid, Äntligen. På lördag 13.15. Det visade sig att jag har match kl 14 så det sög ju. Ska boka om den. Kritvit eller slingor. Längtar... Blir galen på mitt hösttråkiga hår snart.
Huvaligen, samtidigt med hösten och mitt årliga deppiga humör samt tråkiga hår så ryker också nu mina förengångsskull utsparade naglar. Jobbiga tider nu alltså... Ha. Ha.

Just ja, satt på tunnelbanan häromdagen och lyssnade till 2 "sthlmgrundibotten" - brudar som pratade om helgen. De pratade om att ifall det regnade ute så kunde inte någon av dem gå ut, för ingen hade vattenfast foundation. Hade velat brustit ut i gapskratt. Det hade ju varit superskönt. Nästa gång...

Annars är allt som vanligt, my joy sprider sig inte direkt uppåt skyarna, och funderar på vart jag ska ta vägen. Vilsen och frusen. Kan man nästan säga. Må det ordna sig.

Så. Jag säger God natt och kommer vakna imorgon med ett skratt. Tänkandes på er som var fulla som svin men jag, jag strundade i att dricka vin.
MEGArim roligt.

Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0