Turbulent.

image4
Denna sommar har varit den mest konstiga sommar jag nånsin upplevt tror jag. Konstig behöver inte ses som negativt för det har varit konstig på ett positivt sätt tror jag. Men mycket har skett och jag har knappt hunnit med att förstå det själv förrän nu. När jag sitter halvnaken i Västertorp, i Linneas rum och trycker tangenter på hennes dator. Hade just musen på Itunes men känner att tystnaden är ganska skön. Eller pratet från vardagsrummet är ganska skönt och tryggt. Vill inte lyssna på några låtar ikväll/ natt.
Har börjat förstått vad jag gjort och vilka beslut jag tagit som spelat en stor roll i mitt liv. Har de senaste veckorna haft mycket ångest över dessa beslut om de varit rätt eller inte. Men det tror jag mycket väl att de varit. Det har aldrigt kunnat blivit bra med mig och Joel om vi så ville. Även när han desperat skulle ha frågat mig om fingret. Calle fick mig att inse att det kanske finns något annat än en. En som gjort en så illa, att jag vägrar tänka på det längre. Så jag ser hela det som nyss tagit slut, som en bra sak. Jag står här nu själv, utan något/ någon som binder mig, snopet värre efter världens bästa konsert, men av mina erfarenheter sen förut så är denna smäll inte ens i närheten av någon annan. Dagarna går och humöret stiger. Tänker heller denna gång inte låtsas som att allt är bra som jag brukar annars, det går ju faktiskt inte alltid?
Seså fröken Strålin, denna blogg ska då inte bli några kärleksmemoarer. Eller? Fast kan mycker väl hända, jag och min sambo hör ju lite till kärleksknarkare, som hennes alias, själv är jag inte uppe i den rankningen men kommer säkerligen att vara om fem år.

Borde lägga mig i sängen.
Har inte alls lust att lägga mig i sängen. Därför gör jag det inte. Jag är ju vuxen!
Åhå, räkning från Skandia skulle jag betala nu ja. Så var det. Istället slank jag in på facebook, & sedan hit & vips så var den jobbiga räkningen bortglömd. Förfallodag 1/10...
Whateva!?

Hade utvecklingssamtal med min chef idag. Det gick bra. Hon var mer än nöjd med mitt sätt att bara vara jag. Lugn och fridfull, vilket skapade lugn hos de äldre barnen. Mycket fina ord må jag säga. Sedan tyckte hon jag skulle passa bra som montessorilärare när jag sa att jag var intresserad att kanske studera till det. Ska skicka in en ansökan och rekommendationsbrev, och min chef är väldigt populär inom området så... Vore inte alltför pjåkigt att söka bara. Sedan får vi se.

Efter jobbet hade jag en plan med pappa att mötas och hämta Rio och sedan gå till Ursvik för att kolla in deras nya hus som de fått idag. Herregud vilket hus. Holy mama! Vindsvåning stor som en lägenhet. Våning två med 3 rum plus stor hall och våning ett med kök och matsal + hall. Rio var måttligt glad nu när huset var tomt på möbler då han kunde springa hur fritt han ville. Blir fina repor i de nya golven.
Sedan drog jag mig till Linus och hämtade mobilladdaren plus en halv påse kläder jag hade glömt. Efter det gick vi till pendeln och jag for hem. Nu sitter jag här. Har dock hunnit vara hemma sedan halv nio.
Satte på tv:n som visade "bonde söker fru". Såg en bonde som var med. Hans favoritmusik var Eddie Meduza och Ultimathule och favoritfilmen Titanic. NAW. " Det kom in en tjej som såg ganska bra ut, och då pirrade det till i hela kroppen". Men ja!
Tråkigt bloggande och långt, men idag fanns lusten, inte alltid den finns alla dagar.
Ciao bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0