Mörka skogen i huvudstaden.



De här två genierna är några alla borde lyssna på, iaf borde alla ge dem en chans. Min senaste drog. Deras låtar spelas dag ut och dag in. Se djupet i deras texter och man är såld. Dessa och Band of Horses spelas flitigt i min Ipod.
De spelar i Malungsfors ikväll. Skulle gärna vilja åkt dit och varit nostalgisk. Kär & galen i Malung. Det var tider. Då var jag liten flicka. Liten liten flicka.

Ja tiden går. Tick Tack.

Är fortfarande kvar hos Pappa. Sitter på "Pappas" rum. Det här huset är ju så stort att de har ett eget rum samt deras sovrum, + vindsvåning som de sedan ska flytta upp till. Men iaf vad jag ville komma till är att de köpt ett vitrinskåp som står bredvid skrivbordet med datorn. Högst upp i detta vitrinskåp är det ett gammalt kort på pappa och kort på farmor (tror jag). Kan någon gissa vad som står under denna hylla? (Jag skulle gissat på, typ gamla glas eller andra foton, men det är ju jag) Där hittar vi... En kruka! En kruka proppfull med kontorspennor, bredvid en... Plastburk! Med massor utav färgglada gem. I hyllan står även en hålslagare och en häftapparat. Hyllan under den står det massa pärmar, även den längst ner.
Varför köpa ett vitrinskåp för att förvara kontorsgrejor i? Varför börja med gamla foton om vi sedan ska ha vitrinskåpet till något slags arbetsskåp? Jag förstår inte riktigt grejen. För inte fan är det snyggt. Men det är min far i ett nötskal och han tycks ha hittat någon som är lika kass på inredning som han själv. Tacka vet jag mor, hon kan det där.

Det är mörkt här ute nu. Jättemörkt faktiskt. Kommer nog aldrig våga somna. Huset är för stort för att våga somna själv i. Blir nog på soffan. Irriterar mig på att det går skräckfilm på femman. The Ring 2. Inte för att jag ens har zappat förbi den men jag stör mig på att det går läskiga saker på tv när jag är ensam i ett jättestort hus.
Därför såg jag nyss på Tenacious D. Den är underbart jävla fucking rolig. Som Jack Black säkert hade sagt.

Ja just det. Måste nämna min promenad idag. Gick 1,5 mil. Tog extrem-slingan här i spåret, jättesmart efter att jag varit ute och sprungit på morgonen. Rio var trött efter kanske 3 km. Jag började svaja efter 8-9 km, men vi klarade hela vägen. Rätt nöjd. Typ som att gå från Grycksbo till Falun, och lite till. Ganska nöjd är jag efter dagens motion.
Nu pep mobilen. Den ligger nere. Ah..
För övrigt är jag mobilberoende också, så fort magen kurrar tror jag att det är vibratorn på telefonen. Det är att var beroende.
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0