Kossamu.


Jag känner mig som en kossa. Ständigt. Inte så konstigt när varenda kvinna i det här landet är pinnsmal, och håller sig så genom rökning. Mmmmmm, hälsosamt!

Mycket sker, Linus är här en vecka. Tillsammans med Ylva och hennes två tjejkompisar, som också är ett par. De har bilat ner ända från Göteborg. Har inte hunnit umgås alltför mycket ännu men imorgon är jag ledig och då ska vi åka ut till havet, sen kommer de och kikar på min träningsmatch. Träningsmatch med mitt cp-lag. För just nu hatar jag mitt lag. Det råder grupperingar, skitsnack och prassel. Dålig stämning jämt och ständigt så jag är mer än tacksam att säsongen snart är slut. Det hela handlar om att vår coach vänsterprasslar med en i laget, vilket har gått ut över oss andra i laget för hon får alltid spela fast hon knappt tränar, och hon slipper ofta göra det alla andra skall göra, typ fysövningar. De har haft på gång förra året också vad jag förstår. Men coachen har ju sambo som också är med utanför laget och filmar varje match (som inte vet någonting). Nu vet varenda människa i laget för några tjejer har snott mobilen av tjejen som har en relation med coachen och läst sms som de skickat till varandra. Detta gjorde de i smyg, och sedan började de prata om det med alla (för övrigt väldigt smart). I detta land pratar alla om allt, och det mest dramaqueen-folkslag vill jag påstå. Självklart gick det ju fram till tjejen med mobilen och hon slog en av tjejerna mitt framför ögonen på alla på träning. Då talar vi 27-21-22 åringar. 
Så nu är det rabalder och alla hatar alla och ingen ler på träningen. Så jävla upplyftande att gå dit alltså! 
Men en kul historia att minnas, har aldrig varit med om liknande. Flat-laget. Inget jag är emot alls det vet väl det flesta hade helst önskat jag vore lesbisk, dagens män är inte mycket att ha. Menar mest att jag är lite ovan med den här situationen.

Nåväl. 
Har fått vara med om en jordbävning också. Vaknade mitt i natten och trodde jag var ute på sjön, hela rummet gungade. Ofta det händer då.. Nej. 
Yvonne trodde vi hade inbrottstjuvar eftersom persiennerna ruskade så fasligt. Hon började tända i hela huset, slå på apparater, sedan slutade det ju att ruska och hon trodde att hon hade skrämt iväg tjuvarna. Yeees var tanken. Haha. 
Humor men usch, det är galet. 280 människor döda? Berlusconis bright:a uttalande om tältlägren att de hemlösa skulle " Se det som en helg på en camping" är ju fantastiskt. Förvånar mig inte längre. Gubben borde tämligen få ett rejält kokt stryk. Han får mig att undra vad jag gör här, och han får mig att sätta på Looptroop Rockers med låten "Rome". Hela låten talar sanning. 

Well 3 månader och jag är hemma. Längtar så! Hem och tjäna lite kosing. Glad jag är en usk:a i finanskrisens dagar. 

Nu ska jag äta en karamell. Har fått ett MEGA-stort påskägg av brorsan. Tar snart slut...

Smell ya soon!




Kommentarer
Postat av: Limpan

Jisses vilka intriger! Det blir nåt att berätta för barnbarnen. Haha! Glad Påsk!

2009-04-08 @ 21:25:40
URL: http://lovely-limpan-not.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0