Margherita con Mozzarella di bufala.

Idag är jag inte kompis med lie-mannen längre. Första kvällen utan feber. Inte pigg, men på väg till verkligheten igen. 
Anna har varit här som personlig assistent två dagar nu. Igår kom hon med mozzarella och foccacia, så gullig så. Idag anlände hon lite senare, vi tog en promenad (min första långa promenad) till Granai köpcentret ca 15 min från mig, handlade glass och köpte pizza. Hade inte hon kommit hade jag nog mest inte ätit någonting. Köpte som vanligt pizza med mozzarella di bufala, den godaste mozzarellan som finns. Sykkligt god ar dän!
Haft en mysig kväll, sett på film, en äckligt mycket "måbrafilm". Dock kan jag bara italienska titeln som stod på fodralet, var väl heller inte så noga. Men men.
Babblat. Snorat. Hostat. Skrattat. Anna har världens finaste nikita-byxor. Jag blev lite avis. 
Morfar ringde ikväll. Jag sa att jag saknade dem, han blev lite tyst. sa jag det igen för jag tänkte att han inte hörde, då sa han med lite darrig röst o sitt fina dalmål: "vi träffs väl i sommar, ja vi ses ju då, tiden går ju så fort." Blev nog rörd min gamle morfar. 
Nåja, imorgon ska jag om jag orkar åka in till Anna i stan. Vågar dock inte ta ut något i förskott, eftersom man vet ju aldrig, kanske ligger där med feber imorgon igen. Köpa present till Yvonne också. Fyller år på söndag. Kom precis på:t.
Några tips? Vad köper man till någon som redan har allt? 
Sängdags. 
Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0